بیوگرافی

تصویر نویسنده

فیلیپ کاتلر- کلر

فیلیپ کاتلر یکی از معتبرترین اندیشمندان و نظریه‌پردازان بازاریابی در سراسر جهان می‌باشد. ایشان استاد شاخص بازاریابی دانشکده مدیریت کِلاگ در دانشگاه نورث وِسترن می‌باشند. فیلیپ کاتلر مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه شیکاگو و مدرک دکتری تخصصی خود را نیز از دانشگاه اِم آی تی و هر دو را در رشته اقتصاد کسب کرده‌اند. این استاد ارزندۀ بازاریابی، دو مدرک فوق دکترا در رشتۀ ریاضیات از دانشگاه هاروارد و در رشتۀ علوم رفتاری از دانشگاه شیکاگو دارند.

او در نگارش کتاب‌های بسیاری در زمینۀ بازاریابی مشارکت داشته است. علاوه بر این، ایشان تاکنون صدها مقاله بازاریابی را در مجلات معتبری مانند هاروارد بیزینس ریویو به چاپ رسانده‌اند. آخرین کتاب او با عنوان «ماجراهای من در بازاریابی» سال 2017 است.

دکتر کاتلر به عنوان مشاور با بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند شرکت‌های مخابراتی اِی تی‌اَند‌تی، آی‌بی‌اِم، جنرال الکتریک، بانک آمریکا، مِرک، هواپیمایی اِس‌اِی‌اِس، میشِلین و چندین و چند شرکت دیگر در حوزه‌های تدوین استراتژی‌های بازاریابی، تهیه برنامه‌های بازاریابی، سازماندهی واحدهای بازاریابی و بازاریابی بین‌المللی همکاری داشته‌اند.